Ontdek › Plan

CLIQ - Connecting Culture & Business

Subsidie toegekend € 58.231,00

Aangemaakt: 19 juni 2015

Onderwerpen: Cultuur als vernieuwende kracht en Rotterdam economisch vooruit

Een nieuw netwerk voor ‘challengers en game changers’ in cultuur en bedrijfsleven

CLIQ wil ambitieuze en jonge directeuren en managers van middelgrote culturele organisaties en Rotterdamse bedrijven bij elkaar brengen op zo’n manier dat het in beide werelden tot innovatie en duurzaam (economisch) voordeel leidt.
CLIQ springt in het gat dat bestaat tussen de grote jongens en de kleintjes. Voor deze beide groepen zijn er al netwerken. Voor de ambitieuze middelgrote nog niet.
CLIQ gaat om het aangaan van nieuwe samenwerkingen, het uitwerken van concrete cases en het sluiten van deals. Deelnemen is zeker niet vrijblijvend en actief bijdragen levert het dubbele in resultaat. Via events, ontmoetingen en social media blijft het netwerk met elkaar in contact. De jaarlijkse CLIQ-Award voor de beste nieuwe business case is de kers op de taart.
CLIQ brengt de unieke krachten van beide werelden bij elkaar. Niet in de traditionele rol van geldvrager en –schieter, maar als professionals die willen werken aan een betere stad, een mooiere wereld en een gezond bedrijf.

Waarom goed voor Rotterdam?

CLIQ brengt mensen samen die elkaar normaal mislopen. Wanneer er een klik is, ontstaan de mooiste matches. CLIQ levert concrete nieuwe samenwerkingen op en draagt zo bij aan de innovatiekracht van de stad, de lokale economie en het cultuurklimaat.

Waarom vernieuwend?

CLIQ breekt rigoureus met twee ‘wetten’. Ten eerste de wet dat cultuur en bedrijfsleven in het cliché van geldvrager en –schieter gevangen zitten. Ten tweede de misvatting dat netwerken veel praten is, maar weinig resultaat oplevert. CLIQ laat zien dat het geheel meer is dan de som der delen en brengt nieuwe energie.

De gemeente Rotterdam is niet verantwoordelijk voor de inhoud van het plan.

Cliq jij mee 1 638

Doe mee

Organisatie: CLIQ

Contactpersoon: Rinske Brand

Wij zoeken

CLIQ drijft op partners en deelnemers. Hun inzet is cruciaal voor het succes van CLIQ.
We starten in oktober 2015 met twintig deelnemers uit de culturele sector en 20 uit het bedrijfsleven.

Dus game-changers en challengers, waar wacht je op? Maak jij straks deel uit van CLIQ? Laat hieronder je interesse weten, dan nemen wij binnenkort contact met je op. De werving en selectie begint in september.

Gerelateerde Plannen

Stadslab

Duizel Stadslab

Duizel Stadslab gaat samen met kunstenaars, ontwerpers en bewoners toekomstgericht werken aan duurzaamheid. Ons platform is het bruisende festival Duizel in het Park, drukbezocht en opgebouwd in en met Rotterdam Noord

Bekijk dit plan
Skarlokaal kids

SKARlokaal

SKARlokaal is een vorm van “embedded kunstenaarschap”: kunstenaars huren leegstaande ruimten in of nabij een school, en gaan vandaaruit een langdurige relatie aan met school en omgeving.

Bekijk dit plan
Madieke josefien01

Meekit Teams

Makerspaces en scholen verbinden aan jonge makers, zodat zij met techniek en creativiteit aan de slag gaan én aan de slag blijven!

Bekijk dit plan

Gebouw De Heuvel ‘PLEK voor GESPREK’

Gebouw De Heuvel heeft de ambitie om een PLEK voor GESPREK te ontwikkelen waar de vier Unesco-thema’s aan de orde komen. Ondersteund door gastvrije horeca kan zowel binnen als buiten de kunst van het luisteren en spreken geoefend worden.

Bekijk dit plan
Tourbuzz

TOUR-BUZZ

Met een groeiende groep ondernemende Rotterdammers gaat Voz di Rua de kansen en mogelijkheden voor Rotterdam als superdiverse stad onderzoeken. De resultaten worden in samenwerking met Museum Rotterdam gepresenteerd.

Bekijk dit plan
Sfa008002854

BunkBed

Met ’BunkBed’ kunnen bunkers langs de kust worden herbestemd voor culturele doeleinden, waaronder historische overnachtingen.

Bekijk dit plan

Rotterdams Beeldfonds

Het Rotterdams Beeldfonds heeft het doel heel Rotterdam in beeld te brengen en te houden. Dit doen we door de stad fotografisch te documenteren en bestaand fotografisch materiaal te openbaren.

Bekijk dit plan
Uitzwaai visual

de uit(Z)waai

Innovatief landmark in de buitenruimte om uit te waaien, welkom te heten, te ontmoeten, te bewegen dus te beleven.

Bekijk dit plan
Meer plannen