Ontdek › Plan

HéWi

Aangemaakt: 31 oktober 2016

Cultuur als vernieuwende kracht

HéWi is een project om Rotterdammers uit de anonimiteit te halen en op een creatieve manier aan elkaar te introduceren.

HéWi is een poster en bannerproject/campagne dat ertoe dient om de kloof tussen stadsgenoten te verkleinen, mensen uit de anonomiteit te halen en de sociale cohesie in de Rotterdamse wijken te versterken. Het HéWi maakt creatieve en kunstzinnige posters/banners van Rotterdammers die op de een of andere manier uitblinken. Te denken valt aan ondernemers, vrijwilligers, studenten, kunstenaars, maar ook normale mensen die een verhaal te vertellen hebben.
Het is dan de bedoeling dat posters/banners worden geplaatst met stukjes tekst die wat over degene die weergeven wordt. Deze worden op de route geplaatst die degene vaak bewandelt of afreist om van 1 naar b te komen. Dit zorgt ervoor dat er herkenning plaatsvindt en men in staat wordt gesteld om een gesprek aan te knopen met die jongen/meisje, man of vrouw die je zo vaak op straat tegenkomt. Het dient er dan ook toe dat er een herkenning ontstaat en men zo makkelijker met elkaar in contact komt.

Waarom goed voor Rotterdam?

Het leven in de grote stad is sterk geïndividualiseerd en men maakt moeilijk tot weinig contact met onbekenden mits men zich in situaties bevindt waarin ze overeenkomst zien tussen hen en anderen. In het dagelijkse leven kom je veel mensen tegen en maak je bewust of onbewust een assumptie of vooroordeel over wie iemand is en wat achter hem of haar schuilt.

Waarom vernieuwend?

HéWi toont het verhaal achter de Rotterdammer. Het biedt je de mogelijkheid om de "gewone" Rotterdammer uit de anonimiteit te halen en waardering te tonen voor wie hij of zij is en wat zij kunnen. Daarmee kan de waardering en respect voor elkaars persoon, achergrond en vaardigheden toenemen.

Bijlagen:

De gemeente Rotterdam is niet verantwoordelijk voor de inhoud van het plan.

Doe mee

Organisatie: Dock

Contactpersoon: Richard Konu

Wij zoeken

Ik zoek strategische partners die zowel intellectueel als financieel bijdragen bij het inrichten van het project.

Gerelateerde Plannen

Cliq jij mee 1 638

CLIQ - Connecting Culture & Business

Een nieuw netwerk voor ‘challengers en game changers’ in cultuur en bedrijfsleven

Bekijk dit plan
161107 abri disclaimer

ABRI: the Future of Making

De nieuwste 3D maaktechnologie wordt levensgroot toegepast in een Rotterdams pioniersproject: een 3D betongeprinte watertaxi halte. Deze revolutionaire, duurzame bouwmethode heeft een grote invloed op de bouw, infrastructuur en architectuur.

Bekijk dit plan
Stadslab

Duizel Stadslab

Duizel Stadslab gaat samen met kunstenaars, ontwerpers en bewoners toekomstgericht werken aan duurzaamheid. Ons platform is het bruisende festival Duizel in het Park, drukbezocht en opgebouwd in en met Rotterdam Noord

Bekijk dit plan
Madieke josefien01

Meekit Teams

Makerspaces en scholen verbinden aan jonge makers, zodat zij met techniek en creativiteit aan de slag gaan én aan de slag blijven!

Bekijk dit plan
Mediaring rotterdam logo

Mediaring: ‘Rotterdam in Beeld’

Mediaring Rotterdam is een platform waarmee Rotterdam zich met meerdere hoogwaardige tv-opname locaties op de kaart zet en waarbinnen de lokale podia zich kunnen versterken met nieuwe digitale mediadiensten.

Bekijk dit plan
Tunnelvisie01

Tunnelvisie

Tunnelvisie is een lange reeks aaneengeschakelde schermen in de metrotunnel, die door de snelheid van de metro een geanimeerd verhaal vertellen.

Bekijk dit plan
Tourbuzz

TOUR-BUZZ

Met een groeiende groep ondernemende Rotterdammers gaat Voz di Rua de kansen en mogelijkheden voor Rotterdam als superdiverse stad onderzoeken. De resultaten worden in samenwerking met Museum Rotterdam gepresenteerd.

Bekijk dit plan
Sweet spot

From Black Spot to Sweet Spot

10 bedrijven worden gekoppeld aan 10 kunstenaars. Samen onderzoeken ze creativiteit en ondernemerschap.

Bekijk dit plan
Meer plannen