Ontdek › Plan

Super Schoool

Aangemaakt: 31 mei 2017

Heb hart voor onderwijs

De ambitie van Super Schoool is om reguliere basisscholen de keuze te bieden een excellente school te worden in het toepassen van de Wet Passend Onderwijs.

Super Schoool is opgezet vanuit passie om kinderen en gezinnen zoveel mogelijk te gondersteunen op de reguliere basisschool. Onze overtuiging is dat kinderen, waar mogelijk, in hun eigen omgeving uiteindelijk de beste kansen creëren. Voor veel kinderen zou die mogelijkheid er moeten zijn, alleen hebben veel basisscholen die kennis en kunde (nog) niet voldoende in huis. Het is belangrijk dat we ook oog hebben voor zorgondersteuning en opvoedingsvraagstukken van ouders. En dat deze bereikbaar zijn voor en op de eigen basisschool. Het is onze ambitie om ervoor te zorgen dat de zorg het kind en het gezin volgt en niet andersom. Super Schoool biedt iedere reguliere basisschool de mogelijkheid om leerlingen, hun ouders en hun leerkrachten extra ondersteuning te geven waar nodig. Binnen het onderwijs, de opvoeding of omgeving. Dat doen we met expertise uit het speciaal onderwijs (cluster-4 gedragsproblemen). Zo houdt de reguliere basisschool ook echt zijn spilfunctie in de maatschappij.

Waarom goed voor Rotterdam?

Wij willen de gemeente en basisscholen helpen om de talenten van jonge Rotterdammers ten volste te benutten. Uit onze eigen ervaring en uit gegevens blijkt dat Rotterdamse basisscholen die extra steun nodig hebben. Rotterdam heeft op dit moment gemiddeld meer kinderen die extra steun en aandacht vragen op de basisschool dan het landelijk gemiddelde. Voor sommige kinderen is speciaal onderwijs noodzakelijk, maar met de juiste hulp kunnen de meeste kinderen op hun eigen school blijven, denken wij.

Waarom vernieuwend?

Samen met CJG’s, wijkteams en samenwerkingsverbanden willen we tot een model komen waarbij zorg en onderwijs optimaal gecombineerd wordt op de reguliere basisschool. We ontzorgen de basisschool en we combineren de expertise van speciaal onderwijs met regulier onderwijs. We helpen niet alleen ouders en kinderen, maar we ondersteunen leraren om nog beter te worden in hun vak. Wij zien dit concept als een unieke manier om basisscholen te ondersteunen bij écht passend onderwijs.

Bijlagen:

De gemeente Rotterdam is niet verantwoordelijk voor de inhoud van het plan.

Super schoool

Doe mee

Organisatie: S.O.S Consultancy

Contactpersoon: Sandra Oudenes

Gerelateerde Plannen

Gedije aan de maas green copper

Gedijen aan de Maas

Jongerencoachen in een warme, positieve motiverende omgeving.Natuurlijk opvoeden in een tweede thuishuis.

Bekijk dit plan
Raw image

Raw.Authentic.Heart Tour 2016 by Fernando Halman

Een interactieve seminar gericht aan jong volwassenen waarin Fernando Halman jou de Raw.Authentic.Heart methode gaat leren.

Bekijk dit plan

Teach de Teacher-blijvend professionaliseren.

Alle leerkrachten, zowel pabo als zittende krijgen een actuele LAB omgeving waarin voldoende ontwikkel- en professionaliserings- en opleidingsmogelijkheden gecreëerd kunnen worden voor zowel leerlingen als leraren.

Bekijk dit plan
Shutterstock 95571682

Met Taal Vooraan; taalverrijking op de VVE

Taalontwikkeling van kinderen op de VVE verbetert door kwalitatief goed taalaanbod. Hogeschool Rotterdam, ZOLORO en drie VVE-lokaties ontwikkelen ‘Taal Vooraan’, waarin pedagogisch medewerkers on-the-job gecoacht worden.

Bekijk dit plan
Stickerboog

leuk leren 010

Spelen is leren. Het doel van het plan is om spelend leren beter op de kaart te zetten en meer Rotterdamse gezinnen met jonge kinderen toegang te geven tot leuk en leerzaam (spel)materiaal.

Bekijk dit plan
Img 0474

De Ouder en Kind Academie

‘Good parenting at home’ is de belangrijkste bijdrage van ouders aan schoolsucces

Bekijk dit plan
Shutterstock 113457850

ONDERWIJSLAB & TALENTSCOUTPROGRAMMA

Het realiseren van een voltijds onderwijsvoorziening voor hoog-intelligente én hoog-sensitieve leerlingen, waarbij de school op een innovatieve manier als onderwijslab en talentscoutprogramma wordt ingericht.

Bekijk dit plan
Meer plannen