Ontdek › Plan

Onderwijs van de 21e eeuw!

Subsidie toegekend € 120.000,00

Aangemaakt: 28 mei 2015

Onderwerpen: Heb hart voor onderwijs, Rotterdam economisch vooruit, Prettig wonen voor gezinnen: droomstraten, Cultuur als vernieuwende kracht en Sport beweegt Rotterdam

Een onderwijsysteem invoeren waarin ieder kind zich maximaal ontplooit, talent mag ontwikkelen en klaar is voor de toekomst.

Wij willen met ons nieuwe onderwijsconcept ieder kind optimaal de kans geven zich optimaal te ontwikkelen op zijn/haar niveau, tempo en leerstijl. Hierbij is essentieel dat er ruimte wordt gecreëerd om alle talenten te ontplooien. Het individuele leerproces staat hierbij centraal waarbij de driehoek ouder, leerling en docent bepalend zijn. De leerling wordt eigenaar gemaakt van zijn eigen leren. De regie ligt in handen van de school. Vakspecialisatie van leerkrachten zorgt voor meer kennis en kunde om in te spelen op de individuele behoeftes.

Tablets worden als middel ingezet om het bovenstaande mogelijk te maken. Dit middel maakt het mogelijk om adaptief onderwijs te bieden. Persoonlijke aandacht voor de leerling staat dan op de eerste plaats. Het aanleren van vaardigheden van de 21 eeuw zorgt ervoor dat kinderen toegerust zijn op de samenleving van morgen.

Waarom goed voor Rotterdam?

De kinderen in Rotterdam gaan de economie en samenleving runnen van de toekomst. Wij moeten nu anticiperen op de behoefte van de toekomst en kinderen vaardig en kundig maken om Rotterdam ook dan op de kaart te zetten. Investeren in Rotterdam begint bij de jeugd, bij onderwijs!

Waarom vernieuwend?

Wij willen ieder kind een persoonlijk ontwikkelingsplan bieden dat door de driehoek ouder/kind/leerkracht is opgezet. Weer trots zijn op je eigen leren. Daarnaast is het werken met tablets inmiddels niet meer vernieuwend. Wij denken echter dat dit niet als doel maar als middel veel effectiever ingezet kan worden en meer variatie in het leeraanbod kan brengen.

De gemeente Rotterdam is niet verantwoordelijk voor de inhoud van het plan.

1383758 1421285188084569 1395309728 n

Doe mee

Organisatie: OBS De Vierambacht

Contactpersoon: Dave Hendriks

E-mail: d.hendriks@devierambacht.nl

Telefoon: 010-477 1883

Gerelateerde Plannen

Lampje

Wij-maken-Rotterdam: jouw licht op vragen van de stad!

Rotterdamse leerlingen laten hun licht schijnen over sociaal-maatschappelijke vraagstukken van de stad in contextrijk onderwijs & een gemeenschap te creëren die bijdragen aan een duurzame wij-samenleving

Bekijk dit plan
Img 6344

"Maak nieuwsgierig onderwijs"

Een nieuw onderwijsconcept. Binnen -en buitenschools worden nieuwe kennis en vaardigheden gekoppeld aan innovatie op alle gebieden

Bekijk dit plan
Family first

Super Family, gepassioneerde ondersteuning bij TOS

Een eerlijke kans voor kinderen met TOS in het reguliere onderwijs, gepassioneerde onderwijs- en opvoedingsondersteuning.

Bekijk dit plan
Website sbwr l

Samen bouwen we Rotterdam

Kansen van jongeren vergroten door te investeren in hun ‘human & social capital’; door het koppelen van jongeren aan oom & tante's en bedrijven

Bekijk dit plan
Shutterstock 95571682

Met Taal Vooraan; taalverrijking op de VVE

Taalontwikkeling van kinderen op de VVE verbetert door kwalitatief goed taalaanbod. Hogeschool Rotterdam, ZOLORO en drie VVE-lokaties ontwikkelen ‘Taal Vooraan’, waarin pedagogisch medewerkers on-the-job gecoacht worden.

Bekijk dit plan
Dsc 0054

Nieuwe technologie in Rotterdams primair onderwijs

Rotterdamse scholen worden klaargestoomd voor de 21e eeuw met onze lessen en workshops in nieuwe technologie en programmeren in het primair onderwijs. Voor kind èn leerkracht.

Bekijk dit plan
Diploma uitreiking

IMC Weekendschool Delfshaven & Rotterdam Zuid

Bij IMC Weekendschool laten wij nieuwsgierige jongeren kennismaken met enthousiaste professionals uit uiteenlopende vakgebieden.

Bekijk dit plan
Beeld voor internet

Taal voor Mekaar

We zetten kinderen met een taalachterstand in hun kracht door gelijkere kansen te bieden op een succesvolle toekomst in onze samenleving.

Bekijk dit plan
Meer plannen